Yüklen,yor Lütfen Bekleyiniz...

Kanal Tedavisi

Dent 312 Diş Kliniği

Kanal Tedavisi

Dişe canlılığını veren Pulpa dokusunun ( kan damarları ve sinirlerden oluşan ) geri dönüşümsüz olarak
enfekte olması sonucu dişin içerisindeki bu dokunun çıkartılması işlemidir. Genellikle bu dokunun
enfeksiyonu ilerleyen çürük tabakasının dişin en alt tabakası olan pulpa dokusuna ulaşması sonucunda
dişte soğuk ve sıcağa aşırı hassasiyet vermesi , gece zonklaması ve dayanılmaz ağrı şeklinde belirti vermektedir .
Diş çürükleri mine tabakasında başlayıp ardından bi alt tabaka olan dentin tabakasına ve son olarak
pulpaya ulaşır ise bu durum artık geri dönüşümsüz olup kanal tedavisi kaçınılmazdır . Bu sebeble diş
çürüklerinin erken tanısı dişin ömrü ve sağlığı açısından çok önemlidir .

Kanal tedavisi vital ( canlı ) ve devital ( cansız ) dişlerde tedavisi iki farklı
şekilde yapılmaktadır . Canlı dişlerde tek seansta lokal anestezi işleminin ardından
çürük dokusu temizlenerek , dişin enfekte olmuş pulpa dokusu ve kök kanalında bulunan
kan damarı ve sinirler çıkartılır. Ardından bu kök kanalı sodyum hipoklörür ile bolca
yıkanmasının ardından enfeksiyon kontrolü sağlanarak kurutulup kök kanalları boşluk
kalmayacak şekilde mühürlenir . Devital dişlerde ise belirti olarak enfekte bölgede
apse ve ileri vakalarda sicvilce başı gibi fistül vermektedir. Bu durumda kök kanalı
yine vital dişlerde olduğu gibi yıkanıp temizlenmesinin ardından kalsiyum hidroksit gibi
ilaçlarla geçici olarak kapatılır. Bu ilaçlar diş kökünün dışına taşmış lezyonlarda bakteri
oluşumunu durdurucu etkiye sahiptir. İlgili bolgede enfeksiyon kontrolü sağlanana kadar hastalar
haftalık olarak kontrollere çağırılarak her seansta kök kanalı içerisindeki antibakteriyel ajan
değiştirilir . Enfeksiyon kontrolü sağlandıktan sonra yine kök kanalları mühürlenerek kapatılır .

logo-white

Uzman hekim ve personel kadrosu,teknik ve medikal alt yapısı,hasta memnuniyetindeki başarısı ile Dent312 siz değerli hastalarımızın hizmetindedir

Duyurular

keçiören acil dişçi, keçiören nöbetçi dişçi, keçiören diş hastanesi, keçiören ağız ve diş sağlığı merkezi, keçiören implant,zirkonyum diş,gülüş tasarımı, kanal tedavisi,,nöbetçi dişçi